Three and eleven

Life in Stockholm Publicerat 2010-03-24 Klockan 22:44:45 Kommentarer (0)
Tredje dagen på jobbet blev en riktigt lång dag, Gick hemifrån strax före 6 imorse och kom hem vid halv 8 ikväll. Dock så gick dagen väldigt fort och var lärorik, varför det blev inte mindre än 11 timmars jobb idag beror på att vi var på ett bygge och skulle flytta kortläsare för att de skulle flytta ingången till kontoret, Lättare sagt än gjort i allt kaos där ..
Btw så glömde jag skriva igår att vi hjälpte en tjej som fått slut på bensin mitt i rödljusen vid slussen påväg hem igår också, hon stod mitt emellan trafikljusstolparna, så vi stannade och puttade snällt på så hon kunde stå på sidan så bilarna framöver skulle kunna komma förbi .
Tillbaka till idag så, gick det överlag bra, har lärt mig mycket om kortläsarna våra och så.. Nästa som om jag vore ett proffs liksom bara, men det är ju ett tag kvar och inte så konstigt när det bara är dag drei.
Vi fick bråttom på slutet när det inte ville bli riktigt som vi hoppats på och kom inte ifrån Hamngatan förren 17.30 typ, tillbaka till kontoret och stämpla ut 18.00 (Nej vi stämplar inte, jag skrev bara så) När jag skulle byta mellan tvär och tunnelbanan så missade jag såklart tåget mot hässelby med nollkommaensekund, så tåg nästa mot Åkeshov, så fick snällt kliva av där och vänta, tog nästa tåg mot Vällingby, så fick kliva av igen för att vänta och självklart var det något fel inne i Gamla stan så tåget mot Hässelby var sent, men efter 10 minuter frysandes på en perrong så kom tåget och jag fick äntligen åka hela vägen hem..

Imorgon väntar ännu en dag då jag inte riktigt vet vad vi ska hitta på, men alltid finns det något att göra, Ska i alla fall åka och beställa nya skor till mig om det finns tid till det, de jag tog ut i måndags var lite väl stora för mina små fötter, som gör ont på dagarna eftersom jag inte har några bra skor, mina vinterskor ala PUMA är alldeles smutsiga av damm från byggena nu, men de ska Frida putsa imorgon när hon är ledig från skolan.. Hon är bra duktig hon.. PSST Tror inte hon kommer få mycket gjort imorgon fast hon är ledig ..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: