S o r r y

Arbetslösheten Publicerat 2010-03-16 Klockan 21:54:53 Kommentarer (0)
Jag som sa jag skulle uppdatera på lördag eller söndag och nu är det hela tisdag! Fy på mig. Men har inte funnits tid att sitta vid datorn för att skriva. Hänt en hel del sen sist också. Vi börjar uppifrån och går neråt, rättare sagt, från lördag tills nu!

Lördag så drog vi till Rissne som jag skrev sist och åt hos Lena med allaihopa och så vidare till Jennie för att se på schlagern. Lill Zack började kvällen med att ramla och slå upp hakan så han började blöda och fick en rejält jack och behövde åka in till sjukhus för att limma, så han missade hela kvällen tyvärr.. Men mötte dem påväg till Tunnelbanan när vi skulle åka hem igen, efter en trevlig kväll med schlagern. Och inte minst Timrå seger och plats i Slutspelet!, då var han glad och kramades, till och med jag fick min första kram och Puss av honom ;)
Vi fortsatte kvällen med På spåret finalen, tyvärr så hade de skvallrat på Mix Megapol om vilka som skulle vinna, Era jävlar! Men var ändå rejält spännande på slutet med alla utslagsfrågor och ett under hur de kunde pricka rätt :P Men som vanligt kunde man ju inte många frågor som var med, skulle nog inte platsa där direkt..

Söndag och vi drog igång precis som alla andra mornar med frukost framför tvn och så lite babbel babbel. Vi bestämde oss för att åka ut till Liljeholmen och titta på lägenheten som Eva och Robban har blivit erbjuden, ett nybygge, Inget är klart vad jag vet men chansen att de ska få den är stor. Det hade ju inte varit hel fel för dem att komma närmare city och till ett trevligare område, för det är det verkligen, inte långt från vattnet och Liljeholms torget där det mesta finns. Tyvärr lös värmen med sin frånvaro även fast solen var framme så vi blev inte ute så länge.
Jag och Frida lagade middag när vi kom tillbaka till Hässelby, Kyckling lasagne, lika god som vanligt. Lägger upp receptet sen ikväll =)

Frida var ledig igår så jag bestämde mig för att stanna kvar till måndag och åka hem på eftermiddagen istället för Söndag kväll så vi skulle få mer tid tillsammans, som det såg ut då så skulle vi inte ses på de närmare två veckorna.
Vi tog och ställde klockan på 10 på måndagen för att åka iväg till Fridas campus och handla lite skolböcker inför nästa termin och kurs för henne. Lika kallt denna dag men som tur var värmde solen i alla fall lite när vi promenerade tillbaka in mot city för lunch och sen min hemresa! En trevlig dag med min käre blivande sambo.


Jusste du läste rätt jag kommer flytta ner till Stockholm i helgen och bo hos Frida, eller hos henne mamma rättare sagt ett tag i alla fall och se hur det går efter. När jag satt mig på tåget igår ringde en tjej upp mig och frågade om jag intresserad av tjänsten som jag var på intervju om i fredags Och självklart svarade jag Ja. Efter att gått arbetslös i mer än ett år så vill jag verkligen jobba och tjäna pengar, pengar som jag älskar. Att ha pengar måste vara det bästa som finns, jag måste inte köpa saker, jag vill bara ha pengar, veta att dom finns där på kontot gör mig så glad!
Tjänsten är en som lärlingselektriker på ett larmföretag vid namn Senecta Security AB och ligger på Liljeholmen i Stockholm, om någon missat det.. Jag börjar redan på måndag så det blev en kort vistelse hemma hos mamma och pappa. Får se hur det kommer gå för mig att flytta, eller det känns inte riktigt som att flytta, har varit där nere så mycket redan. Men blir ju helt annat nu när man ska på jobbet varje dag och komma hem sent och sova och så upp igen för att jobba, när ska jag ha tid för allting jag gör hela dagarna nu då?

Vi går vidare till idag, ännu en solig dag men denna gång i Sundsvall. Tog och lånade bilen efter en god frukost och åkte iväg till Sidsjön och gick ett varv runt i solen och tittade på alla stackars skolbarn som åkte i skidspåren som var mer eller mindre bara is, var en tjej som hade väldiga problem i en uppförsbacke. När jag tagit mig runt och in i bilen igen så åkte jag vidare till Clas ohlsson för att inhandla microlådor som jag tänkt ha på mitt blivande jobb. 6 st för 138kr i tre olika färger borde väl bli bra hoppas de håller och fungerar bra att ha med sig på dagarna, får väl ta och göra stor kok någon gång på helgerna och fylla upp för veckan framöver, inte som när man bor hemma med mamma och får mat från kvällen innan varje dag, det är tungt och flytta hemifrån :O
Snygga färger va eller hur ?


Resten av dagen har jag hängt hemma och såg veckans 24 avsnitt förut, gryyyyyyymt bra, ååh längtar till nästa vecka då det fortsätter, Undra vad som händer med CTU! Ikväll blir det film, Tänkte ta och se Sherlock Holmes äntligen, har länge tänkt se på film men blir aldrig av, sitter här vid datorn och så blir jag fast istället för lägga mig i sängen. Men så blir det ikväll eller om någon timme kanske så får se om jag håller mig vaken hela filmen, hoppas den är bra !

Lägger in receptet på lasagnen snart ..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: