Roofskotting

Life in Sundsvall Publicerat 2010-03-05 Klockan 17:46:41 Kommentarer (0)
Hemma igen, eller kom ju hem för rätt längesen egentligen, var ut till faster Vivi i Bergeforsen för att hjälpa henne att skotta av taken på uthuset. Drog iväg imorse vid 10 tiden efter att ha lämnat en flickvän som lovat att hon skulle kliva upp direkt och börja plugga.. Vid halv 12 fick jag sms att hon precis börjat ;) haha sötoproppen där.
Skottningen gick smärtfritt med svett, ramlade inte ner från något tak denna gång dock, jag börjar bli bättre på det helt enkelt! Tog bara dryga en och en halvtimme att få ner snön och så på det köra iväg den som vi kastade på vägen, tur att pappa var med annars hade det nog blivit tungt att göra allt själv.

Vivi måste ju ändå bo på det bästa stället i hela Sundsvall, grymt soft där och riktigt najs miljö, inte så långt från stan ändå men känns som man är ute på landet, med en tjärn 25 meter från huset och stora gräsmattor. Där vill jag bo när jag ska köpa hus, tror du man har någon chans att få köpa det? haha Jag ska övertala frida att vi ska flytta tillbaka till Sundsvall sen när hon är klar med utbildningen, om jag ens hunnit flytta före det, men det får man väl hoppas, då har Jag jobbat ihop pengar till vårt drömhus som vi kan leva lyckliga i resten av livet efter lite tjaffs under renovering ;D

Resten av dagen har tillbringats vid datorn samt tvn för två nya serie avsnitt, 24 sen i tisdags och så CSI som gick idag. Bra båda två och 24 är faktiskt riktigt bra denna säsong.

Nu blir det taxi åt pappa och granne och så hämta kärleken borta hos pappa sin, sen blir det mysmiddag med På spåret.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: