Last day in freedom

Life in Stockholm Publicerat 2010-03-21 Klockan 23:28:40 Kommentarer (0)
Sitter här med en macka i handen som ska ätas upp och sen ska jag försöka sova, får se hur det går med den saken inatt. Brukar ju inte sova vidare bra nätter jag är nervös och ja det är jag, nu känns det ganska lugnt men lördag innan jag skulle sätta mig på tåget gick jag runt och mådde illa som jag brukar när jag är orolig och nervös, precis så har det känts idag också till och från, men efter många år med detta beteende så kan jag hantera det mycket bättre, hade det varit i början av min period hade jag nog brytit ihop och bara legat och försöka hållit emot men då blir det bara värre, nu bekämpar jag det istället..
05.30 Står klockan på imorgon, ska gå strax före 06.00 för att hinna med tunnelbanan som går 06.08 från Hässelby gård, kommer säkert kunna åka senare framöver men första dagen så vill jag ha tid på mig och se och för den delen inte komma försent, hellre förtidigt och få stå och vänta än att komma försent.
Mina tankar om denna första dag på det nya livet och jobbet då? Ja vad ska jag säga, det ska nog bli bra faktiskt, även om jag funderar mycket på det. Mycket nytt som skall tas in och bearbetas i huvudet. Vem ska jag jobba med? Vart ska jag jobba? Klarar jag av och lära mig alla saker? Ja listan kan göras hur lång som helst och de första dagarna lär bli upplevelserika, inte minst av att se massa delar av staden som jag aldrig sett, min största rädsla är att de sätter mig i en bil och säger att jag ska åka någonstans, bara hoppas det är i Hässelby och på Friherregatan då, för hit hittar jag ju i alla fall.. Blir nog att köpa GPS om jag ska hitta till massa nya ställen, även om jag har bra lokalkännedom så har jag ju aldrig varit runt här! Men vi får helt enkelt se hur det går, de vet ju att jag är en lapp från Norrland som inte bott här nere förut. Hoppas Stockholmare är lika snälla som vi Sundsvallare och tar bra hand om mig, vilket jag tror..

Uppdatering följer imorgon då när jag är hemma från min första dag .. Vad kan den innehålla?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: