en helt vanlig dag

Life in Sundsvall Publicerat 2010-03-17 Klockan 22:24:14 Kommentarer (0)
Idag har jag haft en helt vanlig dag, har faktiskt börjat vakna tidigt, eller tidigt och tidigt, Frida brukar smsa mig på mornarna vid 8 tiden så då vaknar jag till lite och ligger och halvsover/svarar ibland på smsen som plingar till.. När jag legat av mig och börjat känt att jag är slö och oduglig så kliver jag upp och drog en frukost och så ut i solen för att få lite energi framöver.. Tog mig en tur till Tågstationen idag och hämtade ut min biljett tills på lördag, kl 18.08 sätter jag mig på tåget och åker neråt och blir Stockholmare, känns dock inte som så, känns inte som jag ska flytta det ner, mer som att jag ska ner och ja jag vet inte ?

Jag tog mig en promenad i hamnen också för att se hur det såg ut, trodde det skulle vara mer tinat än det är, bara skottade vägar som var framme annars stora svarta snöhögar och isen låg tjock över vattnet, undra när snön är borta här i Sundsvall egentligen.

Började se en ny serie idag, en helt ny serie, The Pacific heter den. Serien har likheter med Band of Brothers men hänger inte ihop – Band of Brothers fokuserade på USA:s armés inblandning i Europa medan den nya serien handlar om USA:s marinkår i Stilla havet.


Oklart är när serien som är 10 timmar lång kommer sändas i Svensk tv, dock när den kommer så tycker jag ni ska ta chansen att se den, verkar väldigt lovande.. Får se nästa vecka om det fortsätter lika bra som det började.

Tog även och såg ett avsnitt av Top Gear säsongen som håller på, avsnitt 6, som är ett special avsnitt där de tre britterna är i bolivia och ska köra genom djungeln och andra fantastiska landskap, väldigt väldigt underhållande avsnitt och jag skrattade högt flera gånger. För er som gillar bilar och Top Gear för den delen, så ta och se äventyret som de ställer till med!

Nu ligger jag i soffan och ser på CL Barcelona mot Stuttgart. Inte så intressant längre nu när de leder med 5-1 totalt och kommer gå vidare till Kvartsfinal framöver. Ska ta mig något och fika och så krypa ner i sängen och antingen se film, Saw VI, The notebook eller District 9. Eller så blir det två LOST avsnitt och ett till Top Gear.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: