Dag två, förlåt mig

Life in Stockholm Publicerat 2010-03-23 Klockan 20:00:11 Kommentarer (0)
Jag börjar med att säga förlåt för att jag lovat att uppdatera igår men efter jag duschat vart vi inkallad till möte allasammans boende på denna adress. Så när vi var klar med diskussionerna så var jag alldeles för trött för att skriva om min första dag på jobbet, så det kommer nu istället, båda de första dagarna som jag haft på jobbet ..
Efter att inte sovit allt för mycket på söndag natt, läs max 1 timme, så var jag inte alls trött på måndagmorgon 05.30 när klockan ringde, Jag var inte så nervös när jag klev upp, packade ner i väskan och gick iväg mot tunnelbanan som skulle ta mig till Alvik. Gud vad många som var uppe så tidigt på morgonen ! Inte ens bara hantverkare utan folk med fula kostymer också! Fast lite skönt är det ju att man inte är helt själv där ..

När jag var framme i Liljeholmen efter turen med Tvärbanan så tog jag och traskade den sista biten upp på berget. Kom precis som Fredrik, en kille jag träffade på intervjun, vilken tajming för då blev jag insläppt och kunde gå in och sätta mig och vänta på det vanliga frukostmötet på måndagmornar. Träffade många på firman, dock tror jag inte alla (?)
Fick vara med en kille som heter Sebastian så vi fixade kläder och verktyg och så drog vi iväg in mot staden.. Var först på Frälsningsarmen och fixade en dörr som inte öppnade med Taggen, tror det fungerade efter vi var där i alla fall, Sen resten av dagen var vi vid Hornstull i ett renoveringshus som ska bli till Konferenslokaler. Det var mina första dag på mitt nya jobb. Det var roligt och jag kommer lära mig mycket, dock är det inget jobb jag har tänkt mig ha resten av livet, tror jag inte skulle tycka det skulle vara så givande för mig, men har ingen aning om vad jobbet skulle vara ? IHAVENOIDEA!
Idag då så var vi vid Hornstull till och började med och skruvade upp lite fönstermagneter som larmar om fönstren står öppna eller bryts upp etc.. Var också och hämtade ut mina skor som vi beställde igår och min skruvdragare, nu växte manligheten lite mer, Vi var till Sibyllevägen vid Östermalmstorg före lunchen och hjälpte två kollegor att dra kabel i ett hisschakt, Sibyllevägen = kändisar som bor? Det stod i alla fall några intressanta namn på dörrarna där ..

Dagen var sen över efter vi var tillbaka till Hornstull och satt in ett motorlås på en nödutgångsdörr.. Sen påväg till Tvärbanan tänkte jag att jag skulle springa in på ICA och köpa Beanaisesås på flaska, alltså kall, men de verkar inte ha sånt i Stockholm, hittade inte på Willys heller!! Vad är detta, så köpte någon Currysås på påse istället, fast kom på förut att det var ju inte så smart, har ju två matlådor den ska räcka till, måste hitta någon flaska att fylla över den i..
Nu är jag trött, ska se äntligen hemma och äta senare, sen blire 24 och sova, om inte klockan är alltför mycket så blir det bara sova.. Hörs vi imorgon ?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: