Semester i Sundsvall

Life in Sundsvall Publicerat 2010-08-05 Klockan 00:01:51 Kommentarer (0)
Okej jag ska erkänna jag har tänkt flera dagar nu eller flera veckor rättare sagt Idag ska jag ta tag i bloggen, skriv ett inlägg som sammanfattar vad som hänt! Men det har fasen aldrig blivit av, vet ej varför, jag är nog för lat och så är det så tråkigt när ingen läser..

Vi försöker väl nu då och hoppas det uppskattas av någon.. ?
Jag skrev ju sist att jag skulle blogga men tappade suget efter ett telefonsamtal, Börjar väl där ? ..

.. Samtalet var från min Nu Föredetta Chef på Senecta. Ja jag jobbar inte där längre, Han ringde för att skälla ut mig eftersom jag skickat in en semester ansökan, fick inte ha det och det blev droppen för mig och detta företag, började allvarligt söka efter ett nytt jobb på en annan Larm eller elektriker Firma och efter ett antal mail så fick jag äntligen napp och det gick undan, från den ena dagen till den andra hade jag både träffat dem och skrivit kontrakt.. Allt gick väldigt smidigt och jag har verkligen haft tur att så enkelt kunnat gå vidare från ett företag jag inte trivdes helt på till ett Förhoppningsvis bättre företag.. Som ni förstår så har detta mycket mer och invecklighet bakom sig men det orkar jag inte ta upp ..

Just nu är jag mitt i min Semester, eller mellan två jobb, om man säger så. Slutade på Senecta 15 Juli och kommer börja på Safeteam den 23 Augusti. Håll tummarna för att det kommer gå bra för mig .

Sista veckorna på Senecta flöt på precis som alla andra veckor, jobbade tokigt mycket även fast det var högsommar och 35 grader varmt ute, visst hade man velat vara hemma och ute på kvällarna istället för att jobba till 20.00 varannan dag. Men så funkade det där och de som jobbar där har väl accepterat det. Synd att ledningen inte dög då kollegorna och jobbet är otroligt roligt och intressant, dock tror jag att de nya pojkarna och en tjej jag skall jobba med kommer bli minst lika bra och trevliga att jobba med ..

Men fan slut pratat om allt jobb nu Det är ju Semester !

Min första semestervecka tillbringades i Stockholm VF läs: vuxenfritt då Eva och Robert åkt upp till Sundsvall och Spikarna för sin semester. Det var skönt, me my love and here wierd Sister, vi tog hand om bra tycker jag. Vi klarade ju oss i två veckor så jag kanske är mogen att bo själv helt enkelt ;) Nu senaste veckan har jag varit hemma i mitt älskade Sundsvall, detta kommer alltid vara hemma och jag vill flytta hem, känner ingenting för Stockholm, tycker inte alls det speciellt coolt roligt ballt trevligt omväxland .. att bo där nere. Har iofs bara bott där i drygt 4 månader och kanske inte hunnit fästa mig än, har ju 4 år kvar att växa in där nere, kanske när de fyra åren gått vill jag inte alls flytta hem hit upp igen, men som det känns nu så KOM IGEN TIDEN !

Tiden i Sundsvall har varit hur bra som helst, har inte gjort mycket alls förutom att bara vara och svartjobbat såklart. Var upp till pappas brorsa aka min farbror och drog lite supersnabba ström överföringar. Så nu rök skarvsladden som gick rakt igenom köket och in till tv rummet in the Big ant. Frida kom upp i torsdags morse också, Jag snäll som jag är gick ner för att möta henne (Pappa spelade golf=No car) Tänkte dock inte på att min kondition är på minus tusental så gåendet hem igen höll på att ta kol på mig Jag överlevde som ni märker . Vi drog upp till Härnösand över helgen och hälsade på, Denniz the cool var där med mormor Lena och Håkan medan hans resterande familj var påväg och på Skara Sommarland. Så vi tog hand om honom i 2 dagar, damn vilken bra mamma Frida skulle bli ;)

Bild tagen av Frida
Nu har jag varit hemma i Sundsvall 3 dagar till och är faktiskt ensam här också, My mama and Papa har åkt till luleå för att hälsa på släkting. Jag klarar mig bra själv, lagat ordentlig middag alla tre dagar, i Måndags - Grillade hamburgare, Tisdag - Gräddstuvad pyttipanna med stekt ägg och Onsdag - Stekt lax med Dill och citron sås och Pommes Frites . Sjukt gott alltihopa må jag säga om jag får säga det själv och det får jag ju för detta är ju min blogg SUCK IT!

Förresten skriver detta inlägg på min nya Macbook pro. Förra datorn, min Fujitsu ska lämnas tillbaka då det var genom pappas jobb vi hade den, men den började bli rejält seg och fungerade inte  som den skulle så det var välbehövligt även om det var massa pengar som gick åt till detta köp, men jag är grymt nöjd att jag tillslut valde denna istället för någon lågpris PC som jag säkert inte hade blivit lika nöjd med. Nu gäller det bara att lära sig allt inom Mac så man kan utnyttja alla funktioner som denna underbara sköna metall maskin har! GO FOR IT

Vet inte vad jag ska skriva mer nu, har ju hänt så mycket sen sist jag skrev så jag inte ens kommer ihåg någonting. Nä ska skärpa mig och uppdatera bättre i framtiden ( I alla fall under semestern och början av nya jobbet ) På söndag åker jag till Stockholm med min Mor och Far och bor där i en lägenhet i Sickla en vecka och firar att mamma fyller 50 år ung <3

Cheers Looovers

http://www.tradera.com/iPod-Touch-3g-32GB-OANVAND--auktion_301917_116303482


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: