mamma50år

Life in Stockholm Publicerat 2010-08-16 Klockan 23:47:02 Kommentarer (0)
Jag med mina återsamlar inlägg, här kommer ännu ett. Fast det kommer mest handla på Fredagen då Min kära mor fyllde år.
Fredag morgon så började vi med att göra en ordentlig frukost som vi tog med oss upp till takterassen på lägenheten vi bodde i. Låg på 13onde våningen så det var en bit upp med fin utsikt. Det bjöds på Yoghurt, flingor, fil, jordgubbar, smörgåsar, juice och mycket mer än det ..
Så fick mamma sin första present av sin svärdotter, alltså Frida, två Stycken chokladaskar, Viktoria och Daniel choklad var det fanns med nötter, lingon och blåbär att välja på. Hon verkade bli nöjd! Hon är bra snäll hon min flickvän!
När frukosten var över, så tog vi bilen och åkte ut mot havet, blev Stavsnäs tillslut där vi åt en glass på bryggan och kollade på alla taxibåtar som åkte fram och tillbaka.. Middagen var planerad att ätas på Göteborg en Restaurang som ligger i Sickla, inte alls långt från där vi bodde. http://www.restauranggoteborg.se Och utan att mamma visste om det så kom hennes bror och Sambo ner till Stockholm också för att överraska henne. Hon anade nog någonting men tror aldrig hon kunnat tro att de skulle komma ner och äta och fira med oss. Vart en lyckad kväll med god mat och en varm kväll. Vi satt nog på restaurangen till 22 och tog sen en kort promenad på bryggorna innan vi gick in till oss och hängde lite mer, sen visade det sig att min morbrors hotell där de bodde inte alls låg långt borta så vi följde de hem och upp på rummet innan vi själva vandrade hem i den ljuva natten för att sova .
Sådär såg det ut på terassen me utsikten. Inte fy skam, man såg ganska långt..

Nu sitter jag uppe i Sundsvall och väntar på Frida ska komma hem från träningen, fast hon är nog hemma redan, så antingen duschar eller äter hon, hoppas hon ringer innan hon går och lägger sig <3 Jag och pappa har hållit på med bron på framsidan mest hela dagen, det går sakta men säkert, tänk att allt ska ta sådan jäkla tid! Men nu är det bara lite som ska målas innan vi kan dra dit nya golvet och sen är det ju bara staketet kvar men det kommer jag inte hinna med att hjälpa till med innan jag sticker hem till Stockholm igen på onsdag kväll. LÄNGTAR INTE!

Ska in till nya jobbet på torsdag eller fredag och fixa det sista med bil, verktyg och hämta hem allt så det bara är att sätta igång på måndag om en vecka, tänka sig om 7 dagar ligger jag säkert och sover tidigt igen efter min första dag på Safeteam, spännande det kommer bli och hoppas med hela mitt hjärta att det ska gå bra och vara roligt! Orkar inte med ett jobb som är segt och tråkigt där man bara vill dagarna ska försvinna, är skönt att vakna på morgonen och vilja åka och jobba! Allt är så mycket lättare då!
OSTFRALLAN


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: