pillpill

Life in Stockholm Publicerat 2010-04-12 Klockan 22:49:52 Kommentarer (0)
Sitter och äter apelsin i sängen samtidigt som jag väntar på att Frida ska komma hem från träningen. Usch för så sena träningar i Stockholm. Hon tränar 20.30-22.00 i Nacka. Hon är liksom inte hemma före 23.00 och då ska hon äta och duscha också efter det! Det tycker jag är sent jag.

Helgen som varit var lugn och det hände inte mycket på min front, jag vilade för att försöka bli frisk, friskare är jag i alla fall men absolut inte Frisk. Gick dock bra att jobba idag även om huvudet snurrade bort några gånger under dagen. Hoppas detta håller i sig nu så jag inte går bakåt och blir dundersjuk igen, det vill jag verkligen inte. Skulle vilja vara i toppform och må bra! Undra när man ska göra det igen, det var ju ett tag sen om man säger så..

Varit vid Hornstull hela dagen idag, eller rättare sagt efter att vi försökt bogserat en bil till Verkstaden då handbromsen rostat fast, det gick inge vidare, försökte dra loss det med en annan bil men det vägrade liksom, så den fick stå kvar där på parkeringen till framöver någon gång.. Bra va med sånna firmabilar? Nej jag behöver nog inte ens säga mina tankar om detta.. Skruvat Sirener och IR deckare idag i en Utbildningslokal som snart skall vara klar. Gick väl sådär, första gången jag gör något sådant så då kan man ju inte klaga, nu börjar jag förstå Senecta ritningarna också Det är inte så svårt. Kanske hålla koll på alla olika Symboler och så alla kopplingar såklart. Men jag börjar få kläm på det också.. Sen om jag gjort rätt hela dagen är väl en annan fråga ;)

Jobbade inte över så mycket idag så hann hem och byta om innan jag åkte tillbaka mot Vällingby igen för min Optikerundersökning.. Jag som tycker jag ser så dåligt i mina glasögon, känns som att jag borde kunna se bättre och jag som trott huvudvärken berott på det? Men nej jag behöver tydligen inga nya glasögon, vågar jag verkligen lita på denna optiker? Känns liksom helt fel mot det jag trodde.. Hade linsundersökning med, tänkte börja eller i alla fall testa det och se hur det går, måste ju bara vara enklare, Men självklart hade de inte mina sorterslinser så hon var tvungen att beställa dem så nu får jag vänta på att de ringer och så får jag komma dit en gång till för att testa och lära mig att sätta in linserna och så.. SWEET Men varför känns mina ögon ansträngda Ganska ofta för om det inte är för svaga glasögon?
Innan undersökningen testade jag massa glasögon ifall att, eller jag trodde verkligen jag skulle behöva nya.. Fanns inte några som jag passade i, usch jag är ganska less på glasögon nu, blir nog en ögonoperation i framtiden.. Fast jag är ju så snål så jag kommer inte tycka det är värt det om det några år senare har dålig syn igen för att ögonen blir sämre .. Men det behöver jag ju inte ta ställning till nu ..

Så skänker jag en varm tanke till Kajsa om igen lyckats trasa sönder knäet, dock det andra denna gång.. Ta det lugnt <3

Om 4 dagar är jag i Sundsvall ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: