Påsken är över Damn!

Life in Stockholm Publicerat 2010-04-05 Klockan 22:35:05 Kommentarer (0)
Det är måndag kväll och vi sitter och spelar Buzz på PS2an. WOHO eller inte så mycket . Jag tar det från början istället, lördag eftermiddag börjar nu!..

Vi drog eller blev rättare sagt skjutsade till Rissne och Håkan och Lena där det var dags för påskmiddag med hela Axbergsarna, eller kanske inte alla men en del i alla fall då, var trevligt kan man säga. V i började med förrätt med sill och potatis och sånt och så Ris och kyckling med Örtsås och så någon skink/kasslerblandning med ananas och ost.. Resten av kvällen tillbringades med prat och alldeles för mycket godis i min mage, eller egentligen så åt jag inte så mycket men för mycket eller nej det gjorde jag fan inte. Vi blev väl kvar till typ 12 innan vi fick hämtning och åkte hem för att äta mer godis kan man säga . Kommer fasen inte ihåg vad vi gjorde mer, såg vi på Barcelona kanske ?Skitsamma..


Söndagen och igår så sov jag alldeles för länge vilket inte är bra inför kommande vecka när jag ska upp tidigt och jobba igen.. Vi började dagen med att åka ut till Arlanda med Kajsa och hennes kompis som skulle flyga upp till Östersund och så vidare till Åre för en påsklovsvecka i backen.. Senare påväg hem svängde vi in på Coop för att handla så jag skulle ha några matlådor till denna vecka som är nu. Det blev indisk kyckling med ris det blev även det till middagen. Kanske lite blaskigt och kycklingen lite seg och torr men annars var det kanon gott. Fast nej det blir nog inte det någon fler gång.. Fick ihop 4 matlådor i alla fall så nu har jag fem på lager så det räcker nu nästa vecka med då det är ju bara sköna 4 dagar då med!
Är det dumt att man redan efter 2 veckor och inte ens två hela veckor redan är less och tycker det är jobbigt att man måste kliva upp så tidigt och jobba? Skulle ju vara greatare om man hoppade upp ur sängen och längtade att få komma till jobbet och ha roligt på jobbet, eller inte för att jag har tråkigt och så men det hade ju kunnat vara roligare och mer omväxlande och intressant jobb, men kanske nästa jobb blir det ?


Igår såg vi på någon dålig film, Red riding, kan den ha hetat så? Den var i alla fall inte så bra och jag såg inte så mycket heller så, gjorde mest annat under tiden och väntade på att vi skulle spela På Spåret efter det, och såklart vann jag o Frida överlägset eller vad det nog blev, 5 poäng plus tror jag det blev i alla fall. På spåret måste vara det bästa spelet på senaste tiden. Även fast jag inte kan någonting förut när de är ute och reser i Sverige, då brukar jag kunna lista ut vart vi är påväg men sen är jag för feg för att gissa på tio poäng så brukar alltid sluta med att vi får lite poäng även fast vi varit rätt ifrån början..
Sist så var ledtråden om att Liv gjorde återbesök eller så, ja alltså Stefan Liv gör comeback i HV71, alltså Jönköping, men självklart så skrev vi Linköping. Vilken koll man har, nästan så man får skämmas för pappa!

Idag har vi bara slöat i alla fall, tog en promenad om än en kort sådan, det hade snöat massa blask och var pissväder med kyla och blött i luften. Annars har jag sett ikapp några serieavsnitt.. Blev två men alltid något, hinner inte se så mycket på kvällarna efter jobbet, då finns det ju annat att göra och imorgon tänkte vi se Millenium avsnittet från i lördags som vi inte såg på..

Nae nu ska jag ta och spela klart och så sen gå ner till sängen och lägga mig..

Bilder från påskaftonen kommer under veckan orkar inte sätta mig och redigera nu.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: