MittälskadeSundsvall

Life in Sundsvall Publicerat 2010-04-17 Klockan 23:06:41 Kommentarer (0)
Sitter nu hemma i min (läs: mammas) soffa och tittar på min tv (läs: pappas tv). Det är skönt att vara hemma ett tag, synd att jag redan imorgon måste åka ner till Stockholm igen, skulle vara roligt att vara hemma här fler dagar.. Ibland är det bättre om vara arbetslös men det är inget jag längtar tillbaka till direkt om jag säger så ;) Blir väl hemma någon eller förhoppningsvis några veckor i sommar i alla fall, får se hur det går med semestersnacket med chefen som jag tänkte ta på måndag, har rätt till en veckas semester men hade nog tänkt att iaf fråga om 2-3 st så jag hinner vara här uppe ett tag.. Vi får se hur det blir

Kom upp igår efter en lugn tågresa med några fnittrande tanter från Övik som inte verkade helt hemma med att åka tåg, men så är det väl om man kommer från skogen och inte är så berest av sig. Jag såg film och sov så resan gick ganska fort och smärtfritt.. Imorgon går det nog lika bra skulle jag tro, ska sitta tysta vagnen. Pappa hämtade mig på stationen så bar det av hemåt. Skulle skjutsa ner honom och Janne till tåget sen någon timme senare då de bokat en resa till Tunisien, golfresa som du har gjort nu de senaste åren, men som alla vet så har vi ju ett vulkanmoln över oss och planen lyfter inte, tråkigt nog och väldigt dålig tajming! Men imorse drog de iväg ändå i bil ner mot Stockholm för att kanske lyfta 16.00, men så blev det inte utan de for vidare till Örebro för att spela golf där nere istället. De får allt spela golf, men istället för shorts, t-shirt och keps blir det långkalsonger, jacka och mössa på! Okej kanske inte riktigt men nästan i alla fall.. De hade fått ett bra välkomnande i Örebro i alla fall med att få bo i Sviten på två våningar, hade ju inte varit helt fel och varit med .. Nu om jag fattade det rätt så kommer de hem till Sundsvall igen på måndag kväll.

Idag har jag varit med mamma, vi drog ut till birsta en sväng först och tittade runt lite, hittade ett par snygga Converse på Brandworld, jag hatar egentligen converse har aldrig tyckt de är varken snygga eller bekväma. Men dessa var verkligen snygga, dock kanske inte så bekväma, får se om jag köper dem eller så blir det BjörnBorg skorna som jag sett förut, dock när jag tittade på dem idag tyckte jag inte alls om dem lika mycket längre. Fast de är fortfarande grymmsich! Sen drog vi vidare ut till Kvissleby och hälsade på mormor och morfar, skulle hjälpa dem lägga ut en annons på blocket, de ska sälja den stora båten. Ingen som åker längre så ingen idé att ha kvar den, så är du intresserad av en motorbåt 4.65 m lång med en 60hk motor på så är det bara hojta till.

Nu som sagt hänger jag i soffan, ska nog sova snart, im tired.. Ganska smart att vila upp sig på helgerna kanske när jag inte sover direkt mycket på vardagarna. Måste försöka sova tidigare på kvällarna framöver. Fast det spelar ju ingen roll för er, konstigt va?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: