gudsådåligtavmig

Life in Stockholm Publicerat 2010-04-03 Klockan 12:21:05 Kommentarer (0)
Jaha då jag som lovade att blogga för längesen men har varken orkat eller haft tid. Har varit sjuk hela veckan och är fortfarande så har varit sjukt trött och mått dåligt när jag kommit hem från jobbet så har bara blivit vila och äta och så sova sova några timmar för att sen kliva upp igen.. Hoppas de här fyra lediga dagar gör mig bra och jag är frisk till tisdag igen när jobbet drar igång efter påsk.
I måndags gjorde vi service på olika anläggningar runtom i Stockholm, ett ganska segt jobb, åka massa bil och kolla på anläggningarna fungerar och ev. byta ut batteriackar eller annat för att det ska rulla på som vanligt. Några ställe vi var på E24, JLindeberg, Klarna Finans .. Tisdag var det dags för Vasagatan 11 och byta ut ett Passagesystem som började lida mot sitt slut.. Vi rekade stora delar av dagen hur vi skulle dra kabel och vart alla läsare satt.. En läsare satt på högsta våningen ut på en takterass med en härlig utsikt över Stockholmstad..

Okej nu kanske inte en iPhone bild gör sig så bra med detta motiv men ni får i alla fall se lite hur det såg ut..


Spenderade resten av veckan på samma adress då vi drog kabel uppifrån och ner.. 15 våningar rakt ner.. Det blev en bra bit det men nu är det framme och det var inte så svårt faktiskt .. eller?
Igår när vi skulle åka hem och ur garaget så såg vi denna påskbil, eller kanske julklapp ? Såg i alla fall roligt ut, är man för lat för att tvätta av bilen när man kommer hem från sin resa eller vad?
Igår var det så skönt att sova på morgonen, hela till 10 sov jag och då gick jag inte och la mig mycket senare än vardagar annars, dock klev vi inte upp förren närmare 15.00 fast det var ju sjusovaren till flickvän man har som har påsklov och som kommit på att hon ska sova hela dagarna och vara vaken hela nätterna utan anledning, hon är rolig hon ;) Annars igår så slöade jag bara, kändes bra efter 2 veckor av jobb. Det var jag väl värd?

Vi såg på nya Wallander igår, Vålnaden, skriver om det i ett senare inlägg idag om jag hinner eller så blir det imorgon.. Ikväll eller om några timmar drar vi till Rissne på Påskmiddag hos Lena och Håkan. Please Gud låt mig få bli av med min jävliga hosta! Tänkte ta med kameran så den får vara med och leka lite också, det var längesen, så får se om det blir några bilder att visa framöver i helgen..
Jag ska försöka bli bättre på bloggningen, men motivationen tryter ibland på kvällarna..

Cheers


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: