Förstadagen8timmar

Life in Stockholm Publicerat 2010-04-06 Klockan 21:52:35 Kommentarer (0)
Måste snart gå hål i min hals så mycket som jag hostar och hostar hela jävla tiden! Det går verkligen i omgångar, ibland hostar jag ingenting och ibland känns det som att jag har en hel öken i halsen som bara klias hela tiden! Konstigt och det hjälper inte med att dricka vatten heller, det går bara rakt igenom utan att lämna något spår efter sig, Jag knarkar halstabletter som hjälper lite när jag måste andas, var dock in på apoteket påväg hem idag och köpte mig starkare halstabletter och så hostmedicin mot rethosta, så får hoppas på det bästa att det hjälper jag är verkligen less på detta nu och vill att det ska vara över! Varför kan jag inte bara må bra och känna mig pigg så kroppen fungerar bra på dagarna, nu är jag helt slut när jag kommer hem på dagarna och orkar ingenting annat än att slöa..

Idag var första dagen på dessa tre veckor jag inte jobbade över en enda minut! Det kändes konstigt, jag har ju gått in för att jobba så mycket som möjligt för att få så mycket pengar och lärlingstid som möjligt!
Var med en annan kille idag, det gick också bra, känns dock jobbigt att man stör med att hosta hela tiden, så hostar jag bara tomt hela tiden så det släpper aldrig, måste vara hur störande som helst att ha mig med sig i bilen och på jobbet .. Har bokat tid nu hos optikern, 18.30 på måndag nästa vecka ska jag dit i Vällingby, nu kom jag på en sak, varför valde jag i Vällingby, hade kanske varit smartare i Liljeholmen? Eller det kanske inte spelar någon roll framöver, tror dock Synoptik i Vällingby är ett bra ställe att göra det på. Ska testa linser och så välja några nya glasögon om det behövs för mina ögon, vilket jag tror. Dessa börjar bli rejält repiga och känns inte som att de är tillräckligt starka för mina gamla ögon, Det kommer nog gå bra och hoppas bara det tajmar bra med slutet på jobbet så jag antingen hinner hem och tillbaka igen eller att jag kommer direkt dit, inte massa väntan bara, sånt tycker jag icke om!

Nu sitter jag och tittar på CL Barcelona mot Arsenal, 3-1 står det efter tre mål av Messi, vem annars liksom? Sen eller snart, tror inte jag ser hela matchen, ska jag ta och slurka i mig den goda hostmedicinen, göra två mackor och så krypa ner i sängen och se på 24 avsnitt som gick idag, det gick två faktiskt men tror inte jag kommer orka se båda ikväll, måste ju ha något att göra imorgon med när Frida är och tränar fotboll ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: