CHECK

Life in Stockholm Publicerat 2010-04-08 Klockan 20:56:38 Kommentarer (0)
Feber - Check
Hosta - Check
Snor - Check
Huvudvärk - Check

Ja så är det med mig just nu, Kände det redan igår att det inte var bra. Det var någon gång där med liken som jag kände att kroppen inte mådde helt så bra. Sen resten av dagen blev bara jobbigare och jobbigare och vägen hem var Extra lång! Idag har jag varit hemma och sovit och sovit och sovit, sov hyffsat inatt även om jag vaknade flertal gånger av att frysa och svettas och hosta och huvudvärk etc, så när klockan ringde imorse visste jag att det inte skulle vara någon idé att gå till jobbet idag, eftermiddagen igår var jobbig så hur skulle jag orka med en hel dag till i samma mående? även om jag absolut inte vill ställa in mitt nya jobb, tappar både pengar och tid samt är ju bara tredje veckan, vet ju inte hur chefen ser på detta? Hoppas det är över fortare är fortast så jag kan börja jobba igen.. Har ju varit sjuk i snart 2 veckor nu va? Så kanske inte var så konstigt att det tillslut rann över och jag blev med feber, fast det har ju känts som det varit på bättringsvägen senaste dagarna, konstigt nog. Kanske är Hostmedicinen mot Rethostan som slagit över och gett mig feber, stod ju att man kunde få sånna sympton. Ska man fortsätta ta medicinen då eller sluta?

Jusste nu kanske ni läste lika där uppe och tänkte WHAT!? Ja faktiskt trodde inte jobbet skulle bli så konstigt men igår var vi faktiskt till ett boende och skulle laga ett kyllarm, ett larm som varnar om det blir antingen för varmt eller kallt helt enkelt och JA detta larm gick till ett kylrum för lik, ja ni läste rätt lik alltså döda människor Och jag som inte tycker om sjukhus ens och nu detta. Jag höll mig utanför det rummet så mycket jag kunde fast var ju såklart tvungen att titta, och där låg det 4 vänliga själar under vita lakan.. Det var inte så roligt faktiskt om jag ska vara ärlig, kanske de som smittade mig? Kände i alla fall direkt efter att det blev jobbigt, kanske slog bakterierna till just då, eller så kände jag mig svimfärdig över dödakropparna i min närhet eller så helt enkelt hoppade likheten över till mig och jag blev dundersjuk.. Vem vet liksom?

Inte har jag några bilder att dela med mig av heller nu, måste bli ändring med det framöver. Liksom roligare att läsa om man har någon bild att titta på med, tycker i alla fall jag.. Jag är sugen på att se US Masters golfen som började idag, Tiger Woods gör ju comeback så det vore roligt att se, men tyvärr går det bara på Viasat Golf, såg även det gick på CDON.SE, så man kunde streama över datorn men kostade 49kr per dag och just idag är det nog ingen idé att lägga pengarna på det, tror inte jag orkar sitta så mycket vid datorn ikväll. Får kanske bli någon dag framöver jag tar och ser en dag.. Eller jag ska nog spara på pengarna. Fick förresten sista Aktivitetsstödspengarna idag av FK. 3500kr ungefärisch blev det, måste hem och titta på pappret om det verkligen stämmer, det ska ju vara en månad plus några dagar till.. Men det stämmer nog, har aldrig haft några problem med FK förut så varför skulle det bli det nu sista gången liksom.. Så det var skönt att få lite inkomst nu för tiden när det känns som att det bara är rött i Budgeten min.. Mycket mer utgifter blir det när man jobbar och inte minst bor långt ifrån sin kära mamma och pappa.. Jag som tänkte åka hem i helgen, men blir nog inte så nu när jag blev såhär sjuk, nog inte så smart att resa massa, bättre och vila kroppen väl? Fast känner mig lite dum här nere när jag är sjuk, känns som jag stör hela tiden med mitt hostande och snörvlande :/ Hoppas inte det :$ ..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: