Big time shopping

Life in Stockholm Publicerat 2010-04-25 Klockan 23:17:36 Kommentarer (0)

Nu är helgen över, fasen också, det känns surt att måsta kliva upp tidigt imorgon igen, var ju så skönt att ligga kvar länge i sängen och få vakna av sig själv . Men men är bara en vecka kvar tills man får göra det igen då och då är ju mamma och pappa här nere med också så det blir ju ännu bättre helg!

Igår lördag var jag först på stan och snurrade runt med Kajsa när vi väntade på att Frida skulle komma tillbaka från sin fotbollsmatch, vilken de vann med 3-1 mot Huddinge. Frida spelade dock inte. Så när hon var klar och kom in och mötte oss på NK kilade vi vidare till MAX på vasagatan och käkade Kajsas födelsedagsmiddag som hon fick av mig och Frida. Lite tidigt för att hon inte fyller år förren sjunde maj men efter som vi köpt biljetter till "The last Bounce" till henne och det var igår kväll i Globen så tog vi allt samma dag. Vi åkte in eller ut nu vad man säger till Globen. Vi kom dit precis när Djurgården förlorat så det var ett gäng andra människor som skulle därifrån när alla vi skulle in. Men det gick bra, när vi väl kom in så var det inte så mycket folk. Vi satt på B7 rad 10, typ i mitten av arenan var bra platser, vi såg allting riktigt bra. Föreställningen var både bra och dålig till och från, vissa saker var helt sjukt coola medan vissa var långtråkiga att titta på.. En hel sektion på nedredelen var dansare som satt där typ hela föreställningen och så i slutet så dansade de också och sen satt sig tillbaka på sina platser om ingenting hade hänt.. Hoppas kanske blev nöjd med sin present =)

Idag så drog vi iväg till Solna Centrum jag och min älskling för att käka lunch och kika på vad som fanns där. Och äntligen hittade jag jacka och skor som jag köpte. På sista affären vi gick in på innan vi skulle åka hem så hittade jag båda sakerna och innan det hade jag med köpt en tröja på Stadium bara för att den var på rea. Lunchen var god, vi åt på Coffehouse, varmamackor med sallad och en cola till, var riktigt god, kyckling och fårost hade jag på min. Var lite fundersam på fårosten men den var god, i alla fall på mackan..


Jacka - 699:-
Skor - 699:-
Tröja - 199:-
-----------------
Summa - 1597 svenska kronor


Ja imorgon är det dags för jobbet igen, hoppas dagen får fort och mest att min jävla huvudvärk och yrsel försvinner! Fattar inte vad det har varit med mig de senaste dagarna, huvudet trycker och ibland snurrar allt till. Jobbigt när man håller på med något. Ibland är allt bra och ibland snurrar allt, inte så jag tappar balansen utan det känns bara i huvudet.. Konstigt konstigt, undra om det har med linserna att göra, har inte haft dem mycket alls sen jag fick dem i onsdags. Börjar må illa så fort jag sätter i dem och ser väldigt suddigt. Ska höra av mig till optikern i veckan och säga att det är fel, sist jag var dit så tyckte hon ju att jag skulle testa mera men det går verkligen inte, testade igår och sätta i dem men så fort jag får i dem så känns det inte alls bra. Kanske är för att jag är förkyld och huvudvärk med snurr eller? Får se vad de säger denna gång.. Till veckan händer inget speciellt tror jag, ska laga någon mat till matlådorna i veckan då det börjar ta slut nu igen ! Så kommer ju mamma och pappa ner på fredag som jag skrev ovan, det ska bli roligt att träffas. På lördag ska vi tillbaka till globen men denna gång blir det Hockey. LG Hockey games matchen mellan Sverige och Ryssland.. På fredag besöker vi väl någon brasa någonstans .


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: